петък, 14 октомври 2011 г.

Икономист на Христова възраст връща младите в родния си град

"Опитайте в България, може и да стане". Това е съветът към всички млади хора на 33-годишния Ивайло Манушев от добруджанския град Генерал Тошево. Мъжът в Христова възраст добавя още, че е добре всички да знаят, че "Хубавите работи стават бавно, но не са невъзможни". В настоящата кметска надпревара за Генерал Тошево ГЕРБ е заложил на младия мъж. Ивайло Манушев е един от образованите млади хора, предпочели да останат и да се реализират в родния си град, вместо да заминат зад граница. Завършил е международни икономически отношения и владее два езика - френски и английски. От 7 години ръководи собствен бизнес.
"Роден съм и съм пораснал в Генерал Тошево. Тук е семейството ми, имам вече и 4-месечна дъщеря Нора. Обичам родния си град и искам да направя така, че той да стане по-добро място за живеене и бизнес. Вярвам, че нещата ще бъдат по-добри", казва усмихнатият млад кандидат-кмет. За приятелите си той е просто Иво. Впуска се в политиката, защото вече 20 години нещата в родния му град и община вървят по един и същи начин и няма воля за решаване на проблемите на хората. В надпреварата за кметския пост той има подкрепата на младата си съпруга Наталия и дори на щерка си Нора. Зад него е и цялата многолюдна фамилия Манушеви - чичо му контраадмирал Пламен Манушев, другият му чичо съдия Тома Манушев и естествено родителите му.
Ивайло Манушев е убеден, че понякога нещата просто се случват, макар че не е суеверен и няма талисмани. Така се срещнал и с Наталия. "Просто тя ме намери. За да те намери някой, трябва да се изгубиш. В този момент аз се бях изгубил и тя се появи", казва философски младият мъж и с усмивка добавя: "Зодия Стрелец съм и най-точният ми изстрел направо в десетката за всичките години досега е именно съпругата и малката ни дъщеря". По думите му външни хора не могат да го извадят от равновесие. Кандидат-кметът на Генерал Тошево цени в приятелите и опонентите си трезвата преценка на ситуацията. Той самият не се влияе от емоции, харесва позитивното и красивото във всяка ситуация, като добавя, че един интелигентен човек трябва да умее да се надсмее над собствените си недостатъци. "Убеден съм, че всички ще живеем по-добре, когато можем да се надсмеем над себе си", казва Манушев. Затова и признава, че харесва сериала "Столичани в повече". Дори телефонът му звъни с мелодията на филма. "Сюжетът е взет от родната ни действителност и никоя друга нация не би могла да го направи толкова добър", казва с усмивка Манушев. Още един култов сериал от малкия екран е обект на закачки между него и младите хора в щаба му. Оказва се, че председателят на предизборния щаб на ГЕРБ в Генерал Тошево се казва Таня Стоева, досущ като героинята на Ваня Цветкова от "7 часа разлика". Иво смята, че лентата показва колко е вредна за нацията ни корупцията на всички нива. Затова и иска да промени действителността в родния си град.
Виржиния Георгиева