понеделник, 1 ноември 2010 г.

Семейство от Тошево плати тока си два пъти - oт енергото признават за грешка едва пред bTV

Виж видеото

Може ли да ви накарат да платите тока си два пъти и едва след като се намеси bTV, енергото да си признае грешката. Веселин Атанасов и семейството му живеят в триетажна къща в Генерал Тошево, строена преди около 15 години. Разказват, че още по време на строителството е монтиран трифазен електромер и отделни три електромера за всеки етаж.

По думите на Веселин обаче трифазният ток е използван само по време на строежа, а третият етаж от къщата е необитаем и затова там консумация на ток почти няма. В края на юни техници от Е.ОН демонтират електромера на необитаемия етаж и месец по-късно започват неволите на семейството. Пристига писмо, че Веселин дължи близо 600 лева за консумирана електроенергия на третия етаж.

"Отидох в офиса на Е.ОН, за да разбера каква е тая сума. Служителката доста любезно ми обясни, че тая сума от 590 лева е показанието на този незаконен електромер, според тях, който според мене е абсолютно законен и ми казаха да си намеря бележка за платена електроенергия по тия електромери или карнет от електроразпределение. Сами разбирате, че бележки от десет години никой не пази", разказа Веселин Атанасов.

За да не остане без ток, Веселин плаща исканите близо 600 лева, въпреки че твърди, че е редовен платец.        

"Тази сума я заплатих, понеже беше служебно начислена на електромера, на който аз живея със съпругата си и с малкото ни дете. Просто нямаше как да не я заплатя, защото щеше да бъде прекъснато електрозахранването, с обещанието, че тази сума, ако докажа, че електромерите са законни, те ще ми я възстановят, ще бъде сторнирана", допълни мъжът.

Той успява да намери и документи, с които да докаже, че всички електромери, монтирани в къщата са законни. Отговор от дружеството и до днес няма. В края на септември обаче получава ново писмо, че дължи още 271 лева и 22 стотинки.

"Всички задължения, откакто съществувал този трифазен електромер, отново са ми начислени. Това писмо го получавам в неделя вечерта и в понеделник сутринта в 8:30 ч. техниците вече бяха тук за прекъсване", продължава разказа си Веселин Атанасов.

На 11 октомври той отново се обажда, но този път на националния номер за обслужване на клиенти. От там получава нов входящ номер на нова жалба. И тя без отговор. До петък, когато търси bTV за помощ.

"Точно десет минути след обаждането пристигнаха техниците на Е.ОН, страшно много бързаха да си свършат работата".

Така Веселин има четири електромера и навсякъде има ток. На запитване от екипна на bTV към Е.ОН, от там отговориха, че в базата данни на дружеството са били заведени три електромера. След установяване на законността на електромера на третия етаж той е подменен. От дружеството признават, че са допуснали грешка, като са начислила повторно сумата. Тя вече е сторнирана. Дали Веселин ще си получи парите обратно, предстои тепърва да стане ясно.
www.btv.bg