четвъртък, 23 декември 2010 г.

Областният управител:Положихме основите на едно добро взаимодействие с държавните институции и местните власти

ImageСъс седем министерски визити, седем свободни работни места и 69 хиляди лева икономии от фонд работна заплата могат да се характеризират  петнайсетте месеца работа на Областна управа под ръководството на Желязко Желязков. Областният управител изтъкна удовлетворение от направеното по отношение промяната на  мнението на хората в позитивен план. Сред акцентите бе подобряването и оптимизирането на административното обслужване – като основно задължение на администрацията, междуведомствената координация, активната комуникация с централните органи на държавната власт, доброто взаимодействие с общините,  напредъка по инфраструктурни проекти, изтъкна  Желязков. 65 решения на Общинските съвети е върнал за преразглеждане областният управител и 12 са оспорени. Сред общините с най-много спрени решения  Желязко Желязков посочи Г.Тошево, Каварна и Балчик. Ето и причините поради които най-често са връщани общинските решения:

Често се предприема промяна на вида общинска собственост от публична в частна, без преди да се извърши промяна на предназначението на имота. Предназначението на мери и пасища за нуждите на юридически лица се приемат без преди това в полза на лицето да бъдат учредени ограничени вещни права и сервитути. Друго нарушение е в процедурата за изразяване на предварително съгласие за промяна в предназначението на пасищата и мерите, както и за промяна начина им на трайно ползване за други земеделски нужди и липсата на проведено общо събрание на населението по реда на Закона за пряко участие на гражданите в държавната власт и местното самоуправление. Не винаги се спазват изискванията за наличие на кворум /брой общински съветници/ при приемането на решенията. При учредяване на право на строеж не се спазват изискванията на Закона за общинската собственост, който указва съобразяване с предвиденото от влезлия в сила подробен устройствен план. Не се спазва и изискването в дневния ред на заседанието да влизат само докладни, които са минали вече през комисиите и имат техните становища, допуска се в самия ден на заседанието да се внасят нови докладни. При приемането на общински наредби, не се спазват изискванията на Закона за нормативните актове, който задължава преди внасянето на проект съставителят да го публикува на интернет страницата на съответната институция. Основания за незаконосъобразност на решенията на общинските съвети е и  липсата на компетентност. Това са само част от пропуските, които се допускат от общинските съвети и ние сме връщали немалко техни решения за преразглеждане или сме се обръщали към Админстративния съд. Намираме разбиране относно пропуските, които се допускат в работата на съветниците и  винаги сме се стремили да подхождаме не само от буквата на закона, а да им покажем, че решението е незаконосъобразно и подлежи на ревизия- заяви Областният управител.
„Не веднъж съм споменавал, че с всички кметове намирам общ език и работя в синхрон, за което им благодаря, заяви Областният управител. Поддържам непрекъснат диалог с тях, почти ежедневен, провеждаме регулярни срещи, на които обсъждаме различни въпроси – една от последните срещи бе във връзка с готовността за работа при зимни условияна която направихме извода, че Област Добрич е готова да посрещне изненадите на зимата.”