понеделник, 1 март 2010 г.

Издаването на новите документи стартира в края на март

Всички български документи за самоличност остават валидни до упоменатия в тях срок и няма смисъл да се подменят по-рано. Личните карти, шофьорските книжки и задграничните паспорти, чийто срок изтича в момента, ще важат и в следващите 6 месеца. Няма никаква причина гражданите да се редят на опашки пред паспортните бюра още в първите дни след стартирането на издаването на новите документи за самоличност. Осигурено е достатъчно време това да се извърши, без да се създават неудобства на гражданите и да се затормозява работата на нашите служители. Това заяви на пресконференция инспектор Тихомир Филев – началник група “Български документи за самоличност” в Областната дирекция на МВР в Добрич. Променена е технологията на издаване на документите. Заявленията няма да се продават, а ще се получават срещу разписка от гражданина. Формулярите са снабдени с баркод. След попълването и извършването на проверката гражданите ще минават през фотокабина и пункт за биометрия, т.е. вече няма да се изискват готови снимки за личните документи. Фотосите на новите лични карти и шофьорски книжки ще бъдат черно-бели, променен е външният вид на документите и материалът, от който са изработени. В пункта за биометрия ще се вземат пръстови отпечатъци. Те ще фигурират само в задграничните паспорти. Гражданинът ще полага и подпис, който ще бъде сканиран и ще фигурира върху документите. 18 лв. ще струва лична карта от новия образец, 25 лв. – шофьорска книжка, 40 лв.- задграничен паспорт. Цените са за обикновена услуга /30 дни/. Запазват се преференциалните такси за деца до 16 години, хора с увреждания и пенсионери над 70-годишна възраст, каза Тихомир Филев. Плавен график за постепенно ограничаване и преустановяване приемането на заявления за български документи за самоличност и свидетелства за управление на МПС от сегашния образец въвеждат в Областната дирекция на МВР в Добрич. Това е заключителната част от подготовката за въвеждане на новите документи и стартирането на новата Централизирана автоматизирана информационна система от 29 март. От 15 март няма да се приемат заявления за документи на български граждани и чужденци с такса за обикновена услуга. До 23 март ще се приемат заявления за лична карта и задграничен паспорт само за бърза /3 работни дни/ и експресна /8 часа/ услуга. На 24 март ще се приемат само експресни поръчки. В 12 ч. на 25 март спира изцяло приемането на заявления за документи от стария образец. На 29 март започва приемането на заявления за новите документи за обикновена услуга. От 6 април ще се приемат бързи и експресни поръчки, информира директорът на ОД на МВР в Добрич комисар Стефан Йончев.