понеделник, 3 май 2010 г.

Отговор на кмета на Община Генерал Тошево на публикуваните въпроси на блога на г-н Панайотов

„Господин Михайлов,защо тази сутрин уличните крушки светиха до 8ч./Може и още да светят/?
Ще ви задам няколко въпроса.Не от просто любопитство,не и от желание да злепоставям някой.За да престанат хорските одумки.
1 въпрос.Кои са фирмите,печелили обществени поръчки и  са изпълнявали ремонтните и строителни дейности в общината през последните два мандата?Саниране на сгради,канализации,тротоари,асфалтиране и пр.Избройте ги.
2 въпрос.Колко приходи средногодишно влизат в общинския бюджет от отдадените под наем общински земи?
3 въпрос.Колко километра улици и общински пътища са ремонтирани с общински пари през последните два мандата?
4 въпрос.Колко общински пори са изхарчени  през изминалата бюджетна година за общински мероприятия-концерти,тържества,изложби,театри,екскурзии,посрещане на гости,коктейли и др.?
5 въпрос.Какви са заплатите на:кмета,зам.кметовете,директорите на дирекции,началниците на отдели?Какви са възнагражденията на общинските съветници?
6 въпрос.Кога ще бъде открита фабриката за консерви и органични храни със 120 работни места?
Отговорите може да публикувате на сайта на общината.Хората ще ги прочетат .
Защо не публикувате договора за продажба на  т.нар.културен дом,хората да го видят и спрат зловредните приказки в тази връзка.”

Отговор на г-н Михайлов:

„Уважаеми г-н Панайотов, вече една година съществува телефон за въпроси към кмета, на който гражданите задават своите въпроси по телефона или по имейла. На всички въпроси на граждани досега е било отговорено изчерпателно и коректно и на нито един гражданин не е бил отказан отговор. Всеки един въпрос е публикуван в оригиналния си вид, без корекции или цензура, след което е качван на сайта на общината, съобщаван по общинската телевизия и публикуван в общинския вестник, за да се запознаят всички граждани с него. Затова смятам, че не е коректно от Ваша страна да публикувате въпроси на блога си, а не по официално обявения начин и след това да коментирате, че „Кмета може да задава въпроси на депутатите,а ние на кмета-не.Мммм.Особено разбиране за демокрация.”
На вашите въпроси ще отговорим, както сме го правили за всички граждани досега, като това е първото и последно изключение, което правим. Всички граждани на Общината са равнопоставени и затова завбъдеще задавайте въпросите си където трябва, тъй като няма да отговаряме на въпроси, качени на лични блогове или сайтове. Още веднъж ви напомняме официалният път за задаване на въпроси към кмета – телефон: 45 -57 и имейл: 
zdravko@toshevo.org

Ето и отговорите на вашите въпроси:

 Уличното осветление в Общината се управлява централизирано по радиосигнал. Системата се състои от централна компютърна станция и приемни устройства  монтирани в трафопостовете и касетите. Предаването на командите  от централната станция към приемните устройства се извършва чрез радиосигнал. При мъгла, облачно и влажно и студено време
радиосигнала не успява от първо включване да предаде командата и понякога се налага ръчно управление.

1 въпрос: Изпълнителите на обществените поръчки се определят според размера на инвестицията, съгласно изискванията на Закона за обществените поръчки, Правилника за прилагане на Закона и Наредбата за възлагане на малки обществени поръчки.
   Фирмите, изпълнявали обекти на територията на Общината, ремонти ,саниране на сгради, тротоари, асфалтиране и др. са:
   -«Пътно строителство» АД, гр. Добрич
   - «ЗЕБРА» ООД гр.Варна
   -Е.Т. « ДИЛЯНА» гр.Ген.Тошево
   -Е.Т»ГАМАСТРОЙ гр.Ген.Тошево
   -«КРИСТАЛ ГЛАС» ООД гр.Добрич
   -Е.Т.»ДЪГА АПОСТОЛОВ»гр.Добрич
   -«ЕНЕРГОРЕМОНТ ГРУП» гр.София
   -«КОСТОФФ» ООДгр.Добрич
   -«БКС ГОРНА ОРЯХОВИЦА» АД
   -«ОВЕРГАЗ ИНЖЕНЕРИНГ» АД гр.Ямбол
   -«ДИМОВ КЪМПАНИ» ООД гр.Варна
   -« МИЛЕНИУМ-КМ» ООД гр.Варна


2 въпрос: Наемите от общински зе ми за последните три години са:
2007 година – 401 329 лева
2008 година – 825 878 лева
2009 година – 820 194 лева

3 въпрос: Ремонт на улици,/рехабилитация/ на територията на града е извършван със заем в размер на 900 374,40 лв.на отделни участъци, междублокови пространства, градския парк  и др., като общата дължина възлиза на около
4700м.Предмет на цитирания ремонт са следните улици:»Д.Михайлов»,» Д.Петков», «Ч.море», «Н.Вапцаров», «И.Вазов», «В.Априлов»,»Ст.Милев»,
«Кирил и Медодий»,» В.Левски», «Добруджа», «П.Андрей», «И.Куманов»,
 «Х.Ботев», «П.Ефтимий», кв.Пастир и др.
   Същата дейност със средства от бюджета, е извършвана и по улици: «Хр.Минчев», «П.Ефтимий», «Славянска», Пазара и др. с обща дължина
733м.Общо дължината на ремонтираните улици е 5433м.    
Републиканската пътна мрежа на територията на общината е 284км, като
90км са общински пътища.Ежегодно общинските пътища се  ремонтират
със средства от бюджета, като  в резултат на тази дейност по цялата дължина се извърши рехабилитация на отклонение за с.Писарово, с дължина 3,400км., общински път /DОВ 3042/ Спасово -Вичово с дължина 5,100км., отклонение за с.Пленимир, частично отклонението за Снягово от път ІІ-29 /Добрич-Кардам-Границата /общински път DОВ 3036, с дължина
620м.и др.
   За 2010г.ремонтите  продължават както следва :отклонение с.Снягово с дължина 2,800км., общински път/DOB1047/ Василево –Балканци, с дължина 2,800км., отклонение за с.Средина,/DOB 3048/. с дължина 4.700км., общински път/DOB 3034/ Дъбовик-Равнец с дължина 3,200км.Общия размер на планираните средства е 218 000лв.

4 въпрос: За културния календар за 2009 година са похарчени 58 009 лева, а за представителни разходи на Кмета и Председателя на Общинския съвет – 7053 лева, от които около 5000 лева са за Празника на града, а останалите са за посрещане на гости и др.

   5 въпрос: Заплатата на Кмета е 1462 лева, на зам. кметовете е 878 лева, на директорите на    дирекции е 789 лева, началници на отдел – 642 лева, а на общински съветници 278,56 лева

6 въпрос:  Парцела за строеж на фабриката е закупен от г-н Овсепян от гр.Варна. Намира се в промишлената зона на гр.Ген.Тошево. Проекта на г-н Овсепян по наша информация е внесен в „ДФЗ-Разплащателна агенция” и чака одобрение. Междувременно г-н Овсепян закупи сградите на „Тютюнева промишленост” които в момента отремонтира и е с амбицията да стартира по-малко производство с около 30 работника до изпълнение на големия проект. Очакванията са до месец септември да заработи малкия проект, а големия ще започне да изгражда след положително становище от „ДФЗ-Разплащателна агенция.
Проектите са внесени  в ДФЗ – Разплащателна агенция и поради забавяне съответните комисии не са оценили проектите и те не могат да се финансират.Това се отнася за всички проекти в страната.

 Относно въпроса за „Културния дом”  в момента се извършва проверка от ДФК и след нейното приключване ще запознаем своевременно обществеността с всички констатации по проблема.
Надяваме се отговорите да Ви задоволяват.
Оставам с уважение,
 Димитър Михайлов.”